22 Şubat 2015 Pazar

Yuvarlak etek yapımı

Merhaba arkadaşlar..En küçük oğlum emirin beni uyutmaması ve normalde 10da uyanıp bu pazar günü saat 7.30ta uyanmış olması ...açıkcası beni çok sinir etti. Erkenden kalkan bir anne ne yapar (ki aslında evde yapılacak tonlarca şey var :))? Yoğun ve üç çocuklu bir hayattan ve bunun yanında 1000lerce şeyle aynı zamanda uğraşmaktan ötürü, gene blog yazmaya vakit bulamamıştım. Zaten henüz ikinci yazım. Bukadar ara vermişken karşınıza güzel ve pratik bir tarifle çıkmak istedim (yemek tarifi gibi oldu:))

Hani buaralar herkesin giydiği yuvarlak/ kiloş etekleri mutlaka gömüşsünüzdür. Ben buaralar dalgıç kumaş delisiyim..metrelerce aldım:) esnek kolay ve kenar kıvırıp dikmesi yok..bir mucize!!



Bunlardan bahsediyorum...

Öncelikle gerekli malzemeler:
2 metre esnek kumaş (ben dalgıç kullandım)
Kalın lastik
Top iğneler
Makas
İplik
Metre
Dikiş makinası

Yapılışı:
diy circle skirt template
Öncelikle kumaşınızı önce ortadan ikiye sonra tekrar katlayıp dörde katlıyacağız.
Bu şekilde.

Sonrasında metre ile bel ölçünüzü alıyorsunuz, benimki 77cm.
Ve bu siteden değerlerinizi girip radius (yani bel bölümünü) kaç cm kesmeniz gerektiğini hesaplayabilirsiniz. Benimki 11,5 çıktı.
Ben 12 cm kestim.
Bu şekilde eşit bir şekilde 12 cm işaretliyoruz.
Belinizi ölçtüğünüz yerden, eteğin nereye kadar gelmesini istiyorsanız oraya kadar ölçün (örn. dizler bilekler, mini) benimki 56 cm.
tekrar isaretliyoruz.
ve kesiyoruz...
Lastiğimizi bel ölçümüze göre dikiş payımızla beraber 78 cm kestim
ve geniş ve sık bir zigzag ile diktim..

eteğimizi ve lastiğimizi bu şekilde alıyoruz...
lastiğimizi ön arka sağ sol olmak üzere 4 yerden kalem ile işaretliyoruz.
eteğinde eşit şekilde sag sol arka ve ön olarak işaretliyoruz ve eteğin işaretleri ile dört yerden birleştiriyoruz.
aralardakı payları lastiği çektirerek iğneliyoruz.
Ve son aşamada lastiğimizi gerdirerek dikiyoruz...

.




Umarım sonucu beğenmişsinizdir.... bana çok kişi nerden aldın ve banada yaparmısın diye sordu. Bende çok sevdim...ve hala severek giyiyorum.
Kalın sağlıcakla...































3 yorum:

  1. benim de bir mini dikiş makinem var, acaba ben de denesem yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin...çok güzel ve şık duruyor.

      Sil
  2. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var canım beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil